مایکروسافت، ششمین برند قدرتمند دنیا شناخته شد.

مایکروسافت، ششمین برند قدرتمند دنیا شناخته شد. اخبار مایکروسافت در مایکروسافت می

مایکروسافت در رده بندی ۱۰۰ برند قدرتمند دنیا در ۲۰۱۶ رتبه ی ششم را کسب کرد. بسته به این که اخبار مرتبط با تکنولوژی را از چه منبعی میگیرید احتمالا باید دیده یا خوانده باشید که مایکروسافت در این عصر “در حال انتقال به دنیای موبایل”، خود را با الویت دادن به دسکتاپ محدود و غیر قابل انعطاف کرده است . با مایکروسافت می همراه باشید.

گذشته از برخی موفقیت های بخش Xbox ، بعضی میگویند برند مایکروسافت خارج از جامعه ی گیم ، و در بین مصرف کنندگان به بدترین شکل در حال محو شدن است و در بهترین حالت راکد و بدون هیچ پیشرفتی  است. هرچند گزارش جدید منتشر شده از سوی Tenet Partners نشان میدهد که مایکروسافت احتمالا میتواند این تصورات را تغییر دهد و حیات برند خود را باز یابد.

بر پایه ی گزارش Tenet Partners از ۱۰۰ برند قدرتمند سال ۲۰۱۶ ، مایکروسافت هرچه بیشتر به برند پردرآمد اپل نزدیک شده و در صدر لیست ده برند اول در  رده ی ششم جای گرفته است . جهش مایکروسافت به رتبه ی ششم در طی یک سال گذشته پس از آن اتفاق افتاده است که برند های مشهوری چون Johnson & Johnson به رده های پایینتر این لیست سقوط کرده اند.

ده برند برتر این لیست به شرح زیر هستند :

  1. کوکا کولا
  2. Hershy
  3. بایر
  4. والت دیزنی
  5. اپل
  6. مایکروسافت
  7. پپسی
  8. جانسون اند جانسون
  9. امرکن اکسپرس
  10. گوگل – آلفابت

بسته به اینکه دو شرکت در طول سال چه عملکردی از خود نشان دهند ، به نظر میرسد مایکروسافت میتواند رقیب سرسختی برای اپل باشد .باید به این نکته نیز توجه داشت که بر خلاف تحسین گوگل – آلفابت از سوی صنعت فناوری ، این شرکت امسال برای اولین بار به لیست ده برند اول Tenet راه پیدا کرده است .

یکی دیگر از نکته های شایان ذکر از گزارش Tenet این است که نشان میدهد آمازون به عنوان یکی از برند های رده بالای این لیست در سال ۲۰۱۶ عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و به نسبت سال گذشته جهشی ۱۲ پله ای داشته است .

برای اینکه بدانید Tenet چگونه برتری یک برند نسبت به برند دیگر را محاسبه میکند توضیحات زیر را بخوانید :
 

”  Tenet ، گزارش سالانه ی خود از ۱۰۰ برند قدرتمند را بر پایه ی دیتابیس کمی خود ( رده بندی CoreBrand® ) که از پیگیری مستمر عملکرد این برند ها با نظرسنجی از ۱۰۰۰ شرکت مختلف در ۵۰ صنعت در طول ۲۵ سال  جمع آوری شده است ارائه میکند .

ما هرساله از حدود ۱۰ هزار تصمیم ساز در مورد دو فاکتور  “آشنایی” و “محبوبیت” برند های مختلف نظر سنجی میکنیم . فاکتور آشنایی اطلاع فرد از این برند و فاکتور محبوبیت  احساس موجود نسبت به برندها بر اساس اعتبار کلی ، مدیریت و قدرت سرمایه گذاری را میسنجد .

سپس این فاکتور های کمی شامل “آشنایی” و ” محبوبیت” با هم ادغام شده و نمره ای را نتیجه میدهد که به آن ” قدرت برند” اطلاق میکنیم .

ما با این سنجه ی استاندارد میتوانیم مقایسه ای عینی از قدرت برند ها چه در صنعت مرتبط و چه در بین صنایح مختلف انجام دهیم . شرکت ها میتوانند با افزایش ارتباطات خود ، نوآوری در محصول و توسعه ی خدمات  نمره ی خود را ارتقا دهند. هدف این است که لیست ده برند قدرتمند بر اساس نمرات و امتیازات عینی محاسبه شود و نه بر اساس ارزش برند .  “

 

با وجود اینکه این لیست تعیین نمیکند در دنیای تجارت چه کسی بهتر از چه کسیست اما حداقل مایکروسافت میتواند از آن به عنوان نشانه ای از تغییرات جدید خود به عنوان یک برند که مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است و نه یک شرکت صرف  ، یاد کند .

در بخش نظرات به ما بگویید شما در مورد وضعیت برند مایکروسافت چه فکر میکنید ؟

 

منبع : WinBeta