,

مایکروسافت در صدد رفع مشکل فریز شدن ویندوز پس از دریافت به روز رسانی سالانه است. + راه حل پیشنهادی

لوگوی ویندوز 10 مایکروسافت می

مایکروسافت اخیرا  به روز رسانی سالانه ی ویندوز ۱۰ (Redstone 1) را منتشر کرده است اما همانگونه که قبلا هم در مایکروسافت می گزارش شده است به نظر میرسد برخی کاربران پس از نصب این به روز رسانی با مشکل فریز شدن صفحه مواجه شده اند . با مایکروسافت می همراه باشید.

مایکروسافت در این باره می گوید :

مایکروسافت تعداد اندکی گزارش مبنی بر فریز شدن صفحه پس از نصب به روز رسانی سالانه ویندوز ۱۰ دریافت کرده است . این گزارشات مربوط به مواردی بوده است که سیستم عامل بر روی هارد SDD  نصب شده و اپ ها و سایر اطلاعات در درایو مجزایی نگه داری میشوند . این مشکل در زمان راه راه اندازی ویندوز در حالت safe Mode رخ نمی دهد .

 

در حال حاضر مایکروسافت مشغول بررسی و رفع این مشکل است و برای کمک به کاربرانی که دچار این مشکل شده اند دو راهکار موقت ارائه کرده است . مایکروسافت ضمن آنکه از کاربران خواسته است تا شکیبا باشند ، استفاده از دو راه حل موقت زیر را توصیه کرده است.  

لطفا پس از امتحان این روش ها نتیجه را با ما و سایر خوانندگان مایکروسافت می به اشتراک بگذارید .

 

روش اول :  استفاده از بخش Recovery

 

  1. کامپیوتر را ریستارت کنید . وقتی که صفحه ی ورود مجددا ظاهر شد ضمن پایین نگه داشتن کلید shift از مسیر Power > Restart سیستم را مجددا ریستارت کنید
  2. پس از ریستارت و نمایش صفحه ی Choose an option گزینه ی Troubleshoot > Advanced Options > Go back to the previous build

را انتخاب کنید . در صورتی که این گزینه برای شما نمایش داده نمی شود روش دوم را امتحان کنید .

 

روش دوم : استفاده از اپ Setting  در حالت Safe Mode

 

  1. کامپیوتر را ریستارت کنید . وقتی که صفحه ی ورود مجددا ظاهر شد ضمن پایین نگه داشتن کلید shift از مسیر Power > Restart سیستم را مجددا ریستارت کنید
  2. پس از ریستارت و نمایش صفحه ی Choose an option گزینه ی Troubleshoot > Advanced options > Startup Settings > Restart.

را انتخاب کنید .

پس از ریستارت شدن سیستم با لیستی از گزینه های قابل انتخاب رو به رو خواهید شد . گزینه ی ۴ یا F4  را انتخاب کنید تا سیستم در حالت Safe Mode بوت شود .

  1. اپ setting  را باز کنید
  2. گزینه ی Update & security را انتخاب کنید و سپس وارد سربرگ Recovery سوید
  3. در بخش Go back to an earlier build گزینه ی Get started را کلیک کنید و طبق دستورات نمایش داده شده پیش بروید .

 

منبع :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید در گفت و گو ها شرکت کتید؟
مشتاقیم نظر شما را بدانیم!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *