CRM(سی آر ام) چیست؟
در این مقاله قصد داریم به معرفی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM بپردازیم. توضیح دهیم که چه کاری انجام می دهد و چرا برای یک کسب کار به طور قابل توجهی مفید است.
CRM مخفف Customer Relationship Management، به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. این سیستم مجموعه ای یک پارچه از راه حل های نرم افزاری مبتنی بر داده است که به شما در کسب و کار و برقراری ارتباط با مشتریان تان کمک می کند. سیستم های CRM به کسب و کارها در مدیریت و حفظ روابط با مشتری، ردیابی منجر به فروش، بازاریابی و پیگیری مستمر کمک می کنند و پایگاه داده ای عملیاتی ارائه می دهند.
در صورتی که تمایل دارید همکاران ما به صورت تلفنی یا جلسه حضوری به سوالات شما در زمینه ی سامانه مدیریت CRM پاسخ دهند کافیست فرم مشاوره CRM را پر کنید.
نرم افزار CRM چه کاری انجام میدهد؟
نرم افزارهای سی آر ام اطلاعات تماس مشتری مانند ایمیل، تلفن، وبسایت، پروفایل های اجتماعی و غیره را ذخیره میکند. همچنین نرم افزار میتواند اطلاعاتی مانند فعالیت های اخیر شرکت یا سازمان را ساماندهی کند یا جزئیاتی مانند نحوه ارتباط پرسنل را در خود نگه دارد.
سیستم CRM این اطلاعات را سازماندهی میکند و به شما گزارشی از افراد و شرکتهای مختلف می دهد تا شما روابط شرکت خود را با آنها بهتر درک کنید.
چرا از راهکار های CRM استفاده کنیم؟
راهکارهای سی آر ام با جهت دهی فرایندهای مدیریتی در بخش بازاریابی و فروش، و تصمیمات مدیران در خدمات رسانی و متمرکز کردن افراد روی ساخت و بهبود روابط با مشتریان پر اهمیت، باعث افزایش چشمگیری در سود دهی کسب و کارها می شوند.
یک راه حل قوی CRM، پلتفرمی چند منظوره است که در آن همه چیزهایی که برای توسعه، بهبود و حفظ روابط مشتریان مهم است ذخیره می شود.
بدون استفاده از یک راه حل یکپارچه CRM، ممکن است فرصت های رشد و درآمدزایی پیش رویتان را به راحتی از دست بدهید، زیرا روند عملیاتی خود را با استفاده از روابط با مشتری خود و یا سوابق فروش خود بهینه سازی نکرده اید.
تصور کنید که اطلاعات تماس ها و سوابق معاملاتی خود با مشتری را نادیده بگیرید، یا به هردلیلی فراموش کنید، قطعا این تاخیر در رسیدگی شما به مشتری یا سهل انگاری هایی به این شکل، در موارد بسیاری منجر به از دست دادن مشتری و نارضایتی ایشان و سوق به سمت رقبای شما می شود. یا نصور کنید دو کارشناس فروش شما همزمان با هم یک مشتری را پیگیری می کنند و این رقابت داخلی برنامه ریزی نشده، و تداوم پیگیری توسط دو نفر باعث از دست رفتن و آزار یک مشتری با پتانسیل می شود.
بنابراین بدون یک سیستم متمرکز و خودکار CRM، پرسنل شما ممکن است اطلاعات جامعی از تعاملات مشتری و فرصت های کسب و کار را از دست بدهند.
مزایای استفاده از CRM چیست؟
- مدیریت بهتر تماسها
- همکاری بهتر میان تیم ها
- ارتقا بهره وری
- مدیریت بهتر فروشها
- پیشبینی فروش به صورت دقیق
- گزارشهای صحیح و قابل اعتماد
- معیار های فروش بهتر
- بهبود رضایت و افزایش بازگشت مشتری
- نرخ بازگشت سرمایه بالاتر محصولات
- خدمات غنی تر و کامل تر
سی آر ام در هر بخش از کسب و کار چه اثری میگذارد؟
با وجود این که سالها CRM تنها برای بخش فروش و بازاریابی مورد استفاده بود، اکنون بخش های دیگر کسب و کارها نیز می توانند از مزایای آن حتی بیشتر از بخش فروش و بازاریابی، بهره مند شوند. در اینجا کاربرد CRM برای بخش های مختلف کسب و کار را مرور می کنیم.
- تیم های فروش میتوانند از سی آر ام برای درک بهتر خطوط فروش خود استفاده کنند.
- تیم های بازاریابی (مارکتینگ) می توانند با استفاده از CRM پیشبینیهای دقیقتر داشته باشند.
- تیم های پشتیبانی و خدمات مشتریان میتوانند با CRM گفت و گو ها و ارتباطات با مشتری را از کانالهای مختلف پیگیری کنند.
- تیم های منابع انسانی می توانند با استفاده از CRM فرایند استخدام را شتاب دهند و عملکرد کارکنان را پیگیری کنند.
چرا از داینامیک 365 بعنوان سی آر ام استفاده کنیم؟
با داینامیک 365 شما به راهکارهای انعطاف پذیری دسترسی خواهید داشت که می تواند مبتنی بر نیازهای کسب و کار شما شخصی سازی شود. این ابزار چندگانه با راه حلی جامع و قدرتمند نیازهای مختلف شما در کسب وکار را برطرف می کند.
دلایل انتخاب داینامیک 365 به عنوان CRM به گفته مشتریان:
- رابط کاربری آشنا و ساده برای استفاده
- ارتباط آسان با سایر محصولات مایکروسافت (مانند اوت لوک، آفیس ۳۶۵، ویندوز سرور، اکسچنج سرور، اسکایپ فور بیزینس، شیرپوینت، پاور بی آی و …. )
- ابزارهای درون برنامه قدرتمند
- معماری انعطاف پذیر، گسترش پذیری و قیمت مناسب
- پشتیبانی کامل مایکروسافت
برای اطلاعات بیشتر مقاله داینامیک 365 چیست را مطالعه کنید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟نظری بدهید!